Leerlingen ontwikkelen het logo voor PopPlaza Peel en Maas

Leerlingen van het Bouwens van der Boijecollege ontwikkelden het logo voor PopPlaza Peel en Maas.

PopPlaza was op zoek naar een eigen gezicht, door middel van een logo. Om de verbinding met de jeugd te zoeken werden de krachten gebundeld met het Bouwens. Derdejaars havo- en atheneumleerlingen binnen het vak tekenen, hebben in zes weken tijd het hele ontwerpproces doorlopen, van schets tot uiteindelijke ontwerp. Tijdens meerdere onlinesessie sloot Dennis Vredeveldt, grafisch vormgever uit Helden, aan om de leerlingen van feedback te voorzien. Dennis is zelf muzikant en wilde voor PopPlaza zijn expertise inzetten. Uit meer dan veertig ontwerpen kwamen er niet één, maar twee favorieten uit de bus.

Dit zijn Laure Marien uit Panningen en Sanne Peeters uit Maasbree. Het logo van Sanne is uiteindelijk hét logo voor PopPlaza Peel en Maas geworden.  Het logo van Laure wordt gebruikt voor het item “Sharing the Mic” waarbij muzikanten uit Peel en Maas meer vertellen over hun passie voor muziek. De leerlingen vonden het spannend maar ook erg tof om onder begeleiding van een professional een logo te ontwerpen wat leidt tot een echt logo. Beide logo’s staan vanaf 1 mei op de nieuwe website van PopPlaza Peel en Maas: www.popplazapeelenmaas.nl.

De samenwerking tussen het Bouwens en PopPlaza werkte als een kruisbestuiving. Daarom vinden er op dit moment gesprekken plaats over een mogelijk vervolgproject rondom popmuziek.